"Inte alla som vandrar är vilse"

En blogg om orden, folket och livet.

Skrivuppgift 3: Okreativt skrivande

Lämna en kommentar

Veckans uppgift handlade om okreativt skrivande. Det finns många vägar att gå och att ha fått fria händer av Erling och Eric visade sig vara svårare än jag trodde. Vi skulle inte vara för kreativa, man skulle ha snott allt sitt material från någon annan, men formen och utförandet var upp till oss.

Jag valde att skriva ner Mikael Wiehes låt En sång till modet med hjälp av 220 screen shots föreställande tweets som innehöll ordet jag behövde. Svårt att förklara, lättare att se i powerpoint slidsen som jag presenterar här nedan. Efter min redovisning diskuterade vi hur tweetsen och sång tillsammans betyder en sak,  men att de var för sig också har separata betydelser. Twitter har blivit en nyhetsbyrå och socialt vardagsrum där allt går att hitta och alla frågor finner svar. Kanske en sång till modet?

En sång till modet Powerpoint

Lämna en kommentar