"Inte alla som vandrar är vilse"

En blogg om orden, folket och livet.

Lagar och undantag

Lämna en kommentar

Jag är stolt över mig själv. Idag har mina kursare och jag överlevt en riktig maratonföreläsning. Troligtvis är långa pass som detta ingen nyhet för många studenter från andra instutioner, men för oss från English Studies är det ovanligt och ansträngande att sitta i 7 timmar och bara lyssna och anteckna.

Som tur var hade vi regelbundna pauser och diskussioner som bröt av, men den främsta anledningen till att tiden inte stod still var att dagens föreläsare var riktigt duktig. Fredrik Edman från Lunds Universitet snackade om immaterialrätt och de delar som hör till; patent, upphovsrätt och så vidare.

Det verkar vara en djungel av lagar, paragrafer och undantag, men jag hoppas att jag ändå ska lyckas genomföra veckans uppgift som är dessutom är ett grupparbete. Den ska tydligen distribueras ikväll och lämnas in på fredag och jag gissar att den kommer att dyka upp här på bloggen innan dess också.

Tills dess!

Här sitter de och pausar.

Lämna en kommentar